Äntligen tillbaka och mina favoriter

Allmänt , Tips, Träning

Ännu en söndag och jag har väldigt få kvar hemma. Men det blev iallafall en skön sovmorgon då jag hade svårt att sova då handleden domnade och värkte trots att jag hade skenan på mig som brukar vara till hjälp.

Jag och mamma åkte till gymmet och jag körde ett lite lugnare pass då min förkylning inte är helt hundra än, men lite crosstrainer och rehab skadar inte.

Och väl där kände jag att dessa övningar som är några av mina favoriter måste jag dela med mig av!

Rumplyft på boll är en övning som jag kört i princip varje pass jag gjort då den är en väldigt bra rehabövning för ryggen. Det går att göra den så jobbig som man känner för då man kan ha armarna efter sidorna men även ha benen olika långt ut på bollen. Och viktigt är att spänna rumpan på toppen!

Diagonallyft på boll är oxå en favorit. Den känns ganska skonsam för ryggen men den är riktigt jobbig och i början när jag gjorde den var min balans riktigt dålig på ena sidan. Idag av någon anledning (efter att inte ha tränat på över en vecka) så här denna övning nog aldrig gått så bra! Vilat mig i form haha. Men viktigaste i denna övning är kontrollen och i början kanske man inte kan lyfta så högt.

Och denna goding är en ny, pissjobbig övning som jag ändå tycker om för det känns som att det ger så mycket när den är så jobbig! Ha benen i 90 grader och armarna ovanför bröstet med en vikt. Sedan går man sakta ner med ett ben och dippar tån i golvet och samtidigt så sträcker man bak armarna, sedan upp igen samtidigt och sedan andra sidan. Tänk på att suga in naveln under hela övningen och tryck ner svanken i brädan.

Och denna börjar bränna ganska direkt och är svinjäklajobbig!

Gillar

Kommentarer