Balansen mellan mat & motion

Träning

Under mina tre månader i Italien så 1. tränade jag i princip inget alls, 2. åt väldigt mycket socker i form av gelato, croissanter och choklad bland annat och 3. levde i kolhydratslandet med pizza och pasta som huvudrätterna.
Det går inte att inte tänka på vad man stoppar i sig och med vetskapen om att man knappt tränar. Jag hade all tid i världen till att träna men att träna i en trång lägenhet kändes inte så motiverade så jag gick iallafall mina promenader på ca 8km och när vi väl var iväg så går man allmänt väldigt mycket.

Trots det så sätter sig det små hjärnspöken där och än fast jag inte såg att jag la på mig något så fanns det ändå i bakhuvudet. Speciellt då jag tränade 3-5 gånger i veckan innan jag åkte iväg och jag ville inte att det skulle vara för inget och att jag skulle få ryggskott ändå...

Trots all mat blev jag riktigt lättad när jag kom hem och ställde mig på vågen och den stod på samma som när jag åkte. Inte för att jag bryr mig om vikten men att veta svart på vitt att det jag ätit inte gjort att jag gått upp i vikt var så skönt. Jag vet att alla inte har det så och jag har kunnat äta hur mycket socker som helst som yngre utan att det syntes på långa vägar.

Än fast jag tappat muskler och kondition känns det ändå lite lättare att börja träna nu och fortsätta bygga på det jag gjort innan.
Men mitt absolut största mål med träningen är att bli stark så jag vinner över min rygg och att jag känner att min kropp klarar av det jag vill att den ska kunna göra. Vikten spelar ingen roll för mig då jag vet att jag förmodligen kommer gå upp i vikt när jag börjar träna nu och lägga på mig muskler. Men på ett sätt var det ändå skönt att vågen visade samma som innan jag åkte och ett tag under resan kändes det som att min kropp utseendemässigt inte sett så vältränad ut på länge, konstigt nog.

Gillar

Kommentarer

SofiaLissmyr
SofiaLissmyr,
Jag förstår verkligen vad du menar, fast man inte bryr sig så mycket om vågen så ärd et ändå skönt at veta att man står där man stog förut. Det rä ju lätt att man lyxar till det när man inte är hemma, det gör jag typ jämt när jag är utomlands haha. Skönt att du har tagit tag i träningen igen, det gör ju så mycket för ens kropp och psyke. Massa kramar 😊 <3
nouw.com/sofialissmyr
janielindahl
janielindahl,
Trots brist på ”träning-träning” så tror jag mycket på att röra på sig överlag! Som de där promenaderna du tog på 8 km, de ger ju också någonting ❤️ Härligt att du tar tag i träningen igen! Låter sunt att träna för att bli stark istället för att stirra sig blind på vikten, du är grym Emmelie ❤️ Kram
nouw.com/janielindahl
malinkirstine
malinkirstine,
SÅ viktigt och bra inlägg <3 Kram
nouw.com/malinkirstine
artibus
artibus,
En promenad kommer man långt på engligt mig! ❤️
nouw.com/artibus
trix
trix,
Jag hade velat börja träna mer regelbundet för att få en starkare kropp men jag har verkligen 0 motivat för det. 🙈 Men är ändå stolt att jag är tillbaka på min vikt innan graviditet (födde dec2017) och har då endast gått promenader med hund och barnvagn !
nouw.com/trix
maria,
Fast helt på sofflocket har du ju ändå inte suttit, att promenera så mycket måste ju om inte annat höjt din kondition
mariasliv.net
Jagochminahjärtan
Jagochminahjärtan,
Under dina 3 månader så har ja inte sett några problem med soft läge då du gjort massa
nouw.com/jagochminahjärtan
linnearosengren
linnearosengren,
Förstår verkligen känslan. Det är så jävla känsligt med vikt också och man känner sig så dålig när siffran ändras på vågen oavsett hur man känner sig. Så skönt att du fick ett kvitto på att det inte är pastan som gör det utan helheten. Dina promenader har nog gjort en hel del tror jag ☺️
nouw.com/linnearosengren
JossusTravelPics
JossusTravelPics,
Kan känna likadant om jag inte tränat under en resa, även om det bara brukar vara fråga om väldigt kort tid. Trots att det brukar bli promenader på flera timmar/dag så kommer ändå hjärnspöken som får mig att känna mig otränad och att rumpan väl snart är nere vid knävecken.
nouw.com/jossustravelpics