Prioritera träning

Vardag

På senaste tiden har träningen inte varit någon prioritering jag haft. Jag har inte haft någon motivation och tycker träningspassen blir halvdant när motivationen inte riktigt finns där. Även fast något är bättre än inget har det bara blivit minipass med mina gummiband i sommar när jag har känt för det. Så nu i höst ska jag försöka hitta tillbaka då min rygg verkligen behöver stärkas då den är ett helvete vissa dagar med knivsmärtor.

I vintras hade jag en period där jag verkligen kände hur kul träningen var och det var inte jobbigt att ta sig till gymmet på något sätt och allt var toppen. Jag tränade i snitt fem pass i veckan då och något jag kommit över var gränsen man måste över. Gränsen som säger att jag klarar inte en till fast egentligen så går det och jag kan göra minst två till. När vi för något år sedan hade styrketräning med hockeyn körde vi lättvikt och skulle göra så många repetitioner som vi orkade gånger tre i bland annat benböj. Jag minns hur otroligt mycket benen skakade och kroppen ville ge upp men jag intalade mig att jag skulle klara fler och det gick ju. Det är en gräns som är svår och som är jobbig att komma över men när den väl är krossad blir det lättare eftersom.

Mina mål med träningen just nu:

◇ Stärka ryggen så den håller

◇ Kunna göra chins utan gummiband

◇ 120kg på hip thrust

◇ hitta glädjen i träningen igen

◇ springa en mil

Gillar

Kommentarer

IP: 82.99.3.229