Träningshets och mina mål med träningen

Träning

Torsdag och sista dagen med mycket, bland annat jobb och bo hemma. Igår gjorde jag även mitt sista träningspass här hemma och vakade med en rejäl träningsvärk i magen i morse. Corepasset igår var riktigt jobbig men precis vad jag behövde.

Med all träningshets som är nu är det viktigt att hålla fötterna på jorden och ha mål med sin träning. Så länge jag kan minnas har det alltid varit någon sport och oftast 2 om året. Fotboll, hockey och slalom var de som jag höll på mest med och de två förstnämnda väldigt länge med. Men sedan jag slutade med hockeyn som jag verkligen älskade men på grund av ryggproblem har kontinuiteten i min träning varit rent av kass. När jag började plugga hösten 14 har jag haft 5 ordentliga smällar/skador bara med ryggen så när jag fick ryggskottet innan jul var det nog...

Men det gäller verkligen att hitta sin träningsform och även om jag delvis hatar spinning så älskar jag den lika mycket på samma gång. När passet är gjort är man klar och har gjort det jävligt bra.

Bästa träningen jag haft har varit när jag och paulanhade en grym sommar tillsammans med barmark (oh I miss that) för att träna och samtidigt tävla mot en elitidrottare är en riktig sporre trots att hon är så mycket starkare. Och andra gången i Luleå när jag och Olov kom igång med träningen ordentligt och jag längtade till gymmet med hip thrust och varje pass som avslutades med boxhopp.

Så varför tränar jag?

Det går inte att sticka under stolen med att en del av träningen är för att man vill se bättre ut. Det är klart jag vill tajta till min kropp men framförallt bli starkare så jag klarar av min vardag och jobb. Det är mitt prio.

Jag vill inte ha ryggskott igen och vara sängliggande i 2 veckor med enda valaternativen på sängen eller soffan. Jag måste stärka min rygg för att orka jobba i förskola och i framtiden kunna klara av en graviditet för det skulle jag nog inte göra nu än fast jag kan se smärt och smidig ut. Så stark är jag ont och min rygg är riktigt kass, men med träningen jag gjort senaste 2 månaderna har det blivit väldigt mycket bättre.

Så nu får vi se hur jag ska lägga upp träningen i Italien. Mer om det sen!

Gillar

Kommentarer

Hallequeen
Hallequeen,
Vad insiktsfullt du beskriver träningen. Jag hatälskar träning men är fruktansvärt seg på att komma igång men gudarna kan skriva på att jag behöver det.
nouw.com/hallequeen
emmeliesehlin
emmeliesehlin ,
tack fina du! börja smått med 2 pass i veckan, håll i och sedan kommer det ofta av sig självt. det behövs inte mer och det du gör är bättre än inget 😊 lycka till!
nouw.com/emmeliesehlin
FridaochTove
FridaochTove,
Träningsvärk är ju så jobbigt att ha samtidigt som det är en så härlig känsla av att ha tränat.
Lycka till med träningen, och med ryggen! <3
nouw.com/fridaochtove
emmeliesehlin
emmeliesehlin ,
ja, man nästan hatälskar träningsvärken. tack, det behövs verkligen <3
nouw.com/emmeliesehlin
jjaneberglund
jjaneberglund,
Lycka till med träningen fina du och hoppas du får en fantastisk dag i solen
nouw.com/jjaneberglund
emmeliesehlin
emmeliesehlin ,
tack och detsamma 😊
nouw.com/emmeliesehlin