Workout goals

Träning

Jag har nu varit igång med träningen i ca 1,5 vecka och nu är det mest för att komma igång. Oftast går det bra första två-tre veckorna och sedan ebbar det ut men nu ska jag verkligen försöka hålla i det här. Och med träning är det bra att ha en målsättning men jag tycker det är så svårt. Visst, man vill ju alltid blir starkare och smidigare men att sätta upp mål tycker jag är svårt. Jag tycker även det blir så seriöst och att man sätter en stämpel på det vilket gör att man MÅSTE uppnå det för annars har man misslyckats... Så kommer jag ha något mål med min träning nu?

Visst har jag mål men för tillfället har jag inget som är "jag ska kunna göra 10 chins". Utan istället har jag att jag vill stärka min rygg så den blir bättre så jag får mindre ont, vilket jag är på väg med nu. Jag måste träna min högra sida i bålen då den är mycket svagare men även träna upp en muskel i foten/benet som gör att jag får ont i ryggen. Det tråkiga med denna träning är att det är rehab vilket jag tycker är dööööötråkigt. Men det är ju egentligen den viktigaste träningen!

Jag vet inte om detta är ett mål men i och med att jag var så himla vältränad förut så är det ju det jag kommer ihåg och strävar efter. Så att träna för att minska fettet på kroppen känns ganska sjukt då man ska vara nöjd med sin kropp och att den fugerar speciellt med tanke på samhället vi lever i idag. Men å andra sidan är det bara mig själv jag jämför med och när jag hade alla magrutor förut är de det jag vill jobba tillbaka till. Men jag vet fortfarande inte helt vad jag vill med detta än utom att jag vill bli mer vältränad och fit än vad jag är nu.

Gillar

Kommentarer

Emmaengstrom
Emmaengstrom,
Heja dig! Rehab kan verkligen vara så bra för kroppen <3
nouw.com/emmaengstrom
Matildaberlin
Matildaberlin,
Verkligen SÅ himla bra mål!! Har heller aldrig haft något i stil med chinsen, utan kör till 100% för att det är kul och för att min kropp ska må bra =) KRAM FINA <3
nouw.com/matildaberlin